петък, 7 октомври 2011 г.

„Малка култура”


„Малка култура”

След кратък разговор с Виена, рано сутринта
И размисъл, за нея, вчера вечерта
Реших да се разходя,аз по клавиатурата
И да си кажа всичко за културата

Есенции, на първо време, в моята глава се появяват
Ще трябва някак си от там те да се дянат
И мисли чисти, необременени да ги заменят
Та, нещо просто, те да сътворят

Заведох аз детенце, малко с мене вчера
На парти, то да ми реши проблема
Разхождах се със него и го запознавах
С „културните дейци”, а прости хора подминавах

След първия деец, детето ме запита
Защо тоз чичко, тъй назад залита?
Аз пробвах се за алкохола да му обясня
За ползите от него, а също и вреда.

То каза ми, че много му се пишка,чак трепери
Заведох го в кенефа, а там човек с очи като фенери
Попита ме, след тва детенцето за този феномен
Разказах му за джойнта... Айде, тръгвай с мен!

И тръгна с мен, но спря се то почти веднага
Той дума чу в тълпата и ме погледна с изненада
Не бе ли забранено - пита то- и грозно
Таз дума да се казва, пред хора и помпозно?

Тук, някак си, се аз почуствах затруднен
Помислих, малко.. по-скоро омърсен
От това, че не мога да обясня
На малкото дете, една псувня

Тя бе насочена, безгрижно, сигурно даже и с насмешка
Ала детето ме запита, и бе т’ва реакция човешка
Замислих се аз за проблема и сините стени
И някак си от всичките страни, се яростно посипаха псувни

Запуших аз ушите на малкото детенце
И казах му, да палим, да не подава ушенце
Излязохме навън и докато си то ядеше Мурата
Реших да не пробвам да се занимавам със културата.