понеделник, 14 ноември 2011 г.

"Toпка"


„Топка”

            Малкото кожено кълбо ме накара да си спомня. Спомних си как се събирахме рано-рано, после се деляхме. Обикновено честта се падаше на Никола и Иван- близнаците. На пръв поглед много си приличаха, ама ние си ги знаехме, нямаше как да ги сбъркаме. После започвахме да ритаме и не спирахме, докато от някой от прозорците не долетеше едно „Ей, Кирчо, прибирай се!” или „Боби, яденето е на масата, айде мамо!”. После се разбирахме да се срещнем след малко и всички се прибираха да ядат.
            Нашите много работеха по онова време и аз честичко ходех при близнаците. Леля Светла ме гощаваше със страхотни манджи и всеки път, въпреки че много добре знаеше, ме питаше:

-          Е, как така не ядеш хляб?! Не мога да разбера...
-          Ми- отвръщах и пък аз- така съм израстнал. Де да зная...- и продължавах да нагъвам от тенджерата с манджата.

После всички бързаха да дотичат до сгорията долу. Имаше една метална врата, ползваха я да си тупат килимите, а ние да ритаме. На другия край бяхме сложили два големи камъка. Едвам ги бяхме домъкнали тогава, спомням си, че с Пешо ни отне половин следобед да ги дотъркаляме. Ритахме по цял ден, чак докато се стъмнеше. Прекъсваха ни майките ни. Някои дни стояхме до много късно, лампата светеше и всички тичахме и ритахме, без проблеми и без очаквания.
            Когато вдигнах топката и се огледах, всичко си беше както преди. Е, вярно, че сгорията беше асфалтирана и превърната в паркинг, двата камъка бяха заменени от кошче за боклук и ръб на детска площадка, но все пак едно нещо не се беше променило: децата си стояха, все така щастливи, подритвайки топка и без никакви проблеми.