вторник, 1 ноември 2011 г.

"Нещо ново"


            Трия. Трия усилено и всичко. Вече изтрих старите разкази, те нe са актуални. Изтрих и телефонните номера на всички. Писна ми. Заминавам. Но накъде? Зашо ми е да ходя някъде, след като тук всичко си е наред. Нещата си вървят, бавно-бавно, но вървят. И живота не е лош. Ето, вчера бях болен цял ден, а пак имаше какво да се прави. И днес не ми е добре, но плановете за началото за деня са направени. Ето, даже преди малко ми звънна телефона и организирахме и вечерта. Не ми е зле, защо тогава така усилено трия?
            Трябва да е било към три през нощта. Така си мисля, защото боклукджиите бяха минали отдавна, а още не се беше зазорило. Така, че три е добро предположение. Станах, целия бях в пот. Не си спомням какво съм сънувал, но трябва да е било наистина важно. Мого ме е яд в такива моменти, знаеш че е важно, но нищо не можеш да си спомниш. Единственото което зная е, че гласът все още беше там. Да, това го помня... някакъв глас ме накара да стана.  И сега ми казваше да изляза. „Може ли поне да се облека”, помислих си аз. Отговор не последва.. само тръгвай, та тръгвай... е накъде да тръгвам?!
            ... седя си сега, няколко часа след всичко и продължавам да трия. Изтрих си пощенската кутия. Започвам да трия графитите под нас. Много са добри, но вече не са актуални, стари са. А има нови творци, те искат да кажат нещо, но всички стени са заети. А те, глупците, от уважение към старите си траят и не смеят да направят нещо отгоре. Затова и ще ги изтрия!
            И ето ме.... вървя, тръгнал съм! Слушам Теб и вървя. Защо ли те слагам с главна буква? Кой си ти? И по дяволите... защо в три сутринта?! Сигурен съм, че сега стоиш някъде и се смееш, подиграваш ми се. Аз те слушам, следвам те... а ти ми се подиграваш! Или не е така? Искаш да ми кажеш нещо? Не можеше ли да го направиш, докато си лежа в леглото? Не? Е, добре тогава... така да бъде, ще те последвам!
            Всичко що е било старо, вече го няма. Няма го и надписа „Само Левски” във входа, дето го беше писал Пената... голям сладур... вече колко време стои на тази стена?.. има-няма двайсетина години. А вече го няма! Какво да се прави, стар е! Стари са и записите върху касетките ми. Ей го на, този е от поне петнайсет години. Аз и сестра ми, седим и записваме върху касетка на Pink Floyd. Правим си радиопрограма. Но и нея ще изтрия, така както съм изтрил едно време записа на стария Сид, така и този ще изтрия. После ще може да се запише нещо ново. Нищо не разбирам!
            ...тръгни надясно! Но надясно има стена, къде да ходя? Да се кача върху нея и да продължа? Двор. Вътре в двора седи старик. Три през нощта, а той ми седнал в двора и чете книга. Приближавам се. Искам да му кажа нещо, поне добър вечер, но не мога. Гласът ми запушва устата и ме гъделичка. Приближавам се още малко и виждам книгата. Тя е празна. Всичко е бяло и чака, чака някой да я надраска с нещо ново.
           
Затова и трия, трия всичко старо, за да може да има място за нещо ново. Нещо друго!